There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there's no excuse for boredom, ever. (Viggo Mortensen)

neděle 15. října 2017

Podzim skrz objektiv

Po dlouhé době mám vážně skvělý pocit z víkendu.

Konečně jsem se přiměla otevřít podrobný návod k foťáku. (Ano, půl roku poté, co jsem si ho koupila.) Odhodlala jsem se použít jiný režim než automatiku. První experiment vypadal tak, že jsem si postavila stativ ke dveřím na balkon, posouvala různé hodnoty nastavení do extrémních čísel, aniž bych si byla jistá, s čím to vlastně hýbu, a asi třicetkrát jsem na ta různě divoká nastavení vyblejskla tu samou pokojovou kytku.
Výsledky nebyly zcela uspokojivé, ale tak první pokus, že.

Nádherné baboletní počasí mě pak i s foťákem vylákalo na úplně kratičkou, ve výsledku devítikilometrovou procházku. Tou dobou už jsem alespoň věděla, která volba mi umožní nastavit clonu.





Zhruba dvě třetiny pořízených fotek jsou pokusy o zajímavé detaily nebo experimenty s perspektivou. Jiná už asi nebudu. Zejména když na to teď mám celkem slušný foťák.


Svého času jsem si chtěla založit vlastní fotoherbář, ale můj tehdejší foťák makro moc neuměl a mně to focení taky nijak zvlášť nešlo. Možná, kdybych někdy neměla co dělat, bych ten nápad mohla oprášit. Taky je to vlastně vrcholový úkol.
Hned jak přijdu na to, co je tohle za kytku.


U potoka jsem podnikla pokus s úpravou expozice, ale tekl moc pomalu na to, aby vznikl nějaký zajímavý efekt.
(Mysleme si, že je to tím a ne chybou za aparátem, ano?)

Celou tu výpravu jsem ale podnikla proto, že jsem se chtěla konečně pustit do vrcholového úkolu Kniha.
Už před nějakou dobou jsem se rozhodla pojmout ho jako výrobu e-knihy, ale pořád jsem nemohla vymyslet, co by mělo být na obálce. Poslední dobou jsem měla matný pocit, že by to mohla být fotka, stromy, les, možná cesta pod větvemi. A naštěstí se mi jednu docela slušnou povedlo vyfotit.
Zbytek dne jsem strávila výrobním procesem - dokončování kreseb, úpravy v grafickém editoru (z nichž asi nejdelší dobu zabrala výroba diakritiky - aneb když si na obálku vyberete krásné ozdobné písmo, které vyráběl anglofonní grafik a s háčky a čárkami se neobtěžoval), kopírování textu z patnácti samostatných souborů do jednoho a shánění programu, který mi z dokumentu tu e-knihu vytvoří.
Už na třetí pokus se mi povedla docela pěkně.

A protože jsem do ní zdaleka nenacpala všechny své povídky, dám si tenhle proces v blízké budoucnosti ještě několikrát. A do Vrcholů si ohodnotím, s dovolením, tu nejdelší...

Žádné komentáře:

Okomentovat